Archive for the ‘Marilyn Monroe’ Category

Bugün evime cici bir şeyler aldım.
Cuma günü Bursa Aydın Çerçeve’nin önünden geçerken şu ortadaki baskıya vuruldum ve hemen içeri daldım. Tabii içeri girince arkası geldi ve baskıları üçleyip siparişi verdim.
Bugün de onlara kavuştum. Artık halen nereye asacağım belli olmayan 40X40cm boyutlarında 3 adet Marilyn Monroe baskıya sahibim.

Peki ama nereye asacağım…?
Evde,duvarlarda yer mi bıraktım ki bunları aldım.
Salonda, koridorda, yatak odasında bunlarla gezinip,
yer bulmaya çalışıyorum şimdi.

Olsun olsun iyi ettim:)

*Bugün Bursa genelinde ortak sınav vardı. Bende öğrenciler soruları cevaplarken Lady Lulu’yu çizdim. Aslında Şebnem Bebek Broşlar için eskiz çalışayım diye başlamıştım. Bittiğinde bir baktım anneannemin eski berjerine kurulmuş oturuyor Lulu.

*Bu sıralar blogla ilgilenemedim, yorumlara cevap yazamadım, arkadaşlarım neler yazmışlar okuyamadım. Umarım bu durum yakında geçer.

*Bu gördüğünüz güzel yastığın kumaşını yaklaşık 2 ay önce blogger arkadaşlarımdan leyya-craftmania‘dan almıştım. Kendisi kumaşlar ve keçelerle harikalar yaratan biri. Bu kumaştan sizde almak ya da daha ayrıntılı bilgi edinmek isterseniz burayı okuyabilirsiniz.
Kumaşı alırken ne yapıcağım hakkında hiçbir fikrim yoktu. Daha doğrusu bu kumaşla ben neler yaparım neler diyerek sipariş verdim. Fakat aklımda kesin bir fikir yoktu. Sonunda kumaşı kardeşimin becerikli ellerine emanet ettim ve ortaya bu güzel Marilyn Monroe Yastık çıktı. Aslında iki tane olacak fakat diğerini henüz dikmemiş.
Salonda beyaz koltukların üzerinde petrol mavisi, siyah ve beyaz renkleriyle çok hoş oldu. Fakat fotoğrafı gece çektiğim için renkler tam olduğu gibi çıkmamış.


Şebnem Bebekler’den sonra Hollywood dünyasına da el attım.
Bu serinin ilk broşu Marilyn Monroe.
.::Marilyn Monroe Pasajımda::.
SATILDI
Fakat pasaja yeni M.M eklenecek. Sipariş alabilirim.

Marilyn Monroe ile ilgili daha önceki yazı ve tasarımlarım da BURADA

Sırada Audrey Hepburn, Betty Boop , Miss Piggy de olacak büyük ihtimalle.
Fakat şimdilik sadece Audrey Hepburn ve Marilyn Monroe’nun eskizlerini çizip kalıplarını hazırladım. Diğerleri hala kafamda şekillenmeye devam ediyor. Birde Frida Kahlo çizdim ama onu hiç beğenmedim. Keçe üzerine çalışırken daha da zorlanıp kadıncağızı iyice çirkinleştireceğimden korkuyorum. Ona henüz başlamadım, çizim aşamasında şimdilik kendileri. Yüzünü istediğim gibi oturttuğumda onu da broş haline getireceğim.

Madonna, kariyerinin bütün hitlerini bir arada bulunduran best of albümü
CELEBRATION’ı yayımlıyor.

1990 yılında yayımladığı “Immaculate Collection” albümündeki ‘Rescue Me’ haricinde bütün hit single’larının yanı sıra “Ray Of Light”, “Music”, “American Life”, “Confessions On A Dance Floor” ve “Hard Candy” albümlerindeki hit single’lar da CELEBRATION albümünde yer alıyor.

36 şarkıdan oluşan albümde 2 yeni Madonna şarkısı da bulunuyor. Bu şarkılardan ilki Jonas Akerlund imzalı klibiyle dikkat çeken ‘Celebration’ olurken diğeri hiphop dünyasının son yıllardaki bir numarası Lil Wayne ile kaydedilen ‘Revolver’ oldu.

Bu şarkıları duyduğunuzda onlara eşlik etmeden duramayacaksınız.

CD 1:
01) Hung Up
02) Music
03) Vogue
04) 4 Minutes
05) Holiday
06) Everybody
07) Like A Virgin
08) Into The Groove
09) Like A Prayer
10) Ray Of Light
11) Sorry
12) Express Yourself
13) Open Your Heart
14) Borderline
15) Secret
16) Erotica
17) Justify My Love
18) Revolver
CD 2:
01) Dress You Up
02) Material Girl
03) La Isla Bonita
04) Papa Don’t Preach
05) Lucky Star
06) Burning Up
07) Crazy For You
08) Who’s That Girl
09) Frozen
10) Miles Away
11) Take A Bow
12) Live To Tell
13) Beautiful Stranger
14) Hollywood
15) Die Another Day
16) Don’t Tell Me
17) Cherish
18) Celebration
KAYNAK:TAMAMEN EMI’dan alıntıdır.

Eveeet MADONNA‘nın yeni albümü hakkında gereken bilgiyi verdikten sonra beni MADONNA‘nın şarkıları kadar, hatta onlardan daha fazla mest eden bir konuya daha gelmek istiyorum.
Celebration Albümü’nün kapak tasarımı… Tek kelimeyle BAYILDIM
Hemen bu tasarımı kim yapmış diye araştırmaya başladım ve kısa bir araştırmadan sonra şaheserin yaratıcısını buldum.
Albümün sıradışı kapak tasarımı graffiti sanatçısı Mr. Brainwash’a ait.
Neo Pop-Art tarzda eserler meydana getiriyor. Sitesini mutlaka ziyaret etmenizi öneriyorum. Sitenin tasarımı çok orjinal ve sıradışı.

Andy WarholxMr.Brainwash
Bu albüm kapağı hepimize Andy Warhol’un baskı olarak yaptığı Marilyn Monroe portrelerini çağrıştırmıştır.
Zaten Mr. Brainwash’in eserleri arasında Andy Warhol’dan birçok izler bulacaksınız.
Andy Warhol’un domates konservesi kendisi graffiti sanatçısı olduğu için sprey boya kutusuna dönüşmüş. Her tarafa domates konservesi fışkırtıyor.

İşte böyleee… Kendime yine hayran olacağım, eserlerininden müthiş keyif alacağım, sıra dışı bir sanatçı bulmuş oldum.

TIK TIK
arka plan anakafa:sosyal müzik aparatı

Uzun bir aradan sonra herkese merhaba…
Bu ara boyunca hiç bir şey üretmedim, tasarlamadım maalesef. Sadece hastalandım ve taşındım diye özetleyebilirim. Yaklaşık 1 ay kolilerle haşır neşir oldum. Sonunda bu eziyet bitti çok şükür. Ama hala salonumda anneannemden kalma bir berjerden başka oturacak yerim yok. Bir hafta içinde yeni koltuklarıma kurulmayı hayal ediyorum.
Sanırım bir süre evimi güzelleştirmek ve daha işlevsel hale getirmek için bazı çalışmalar yapacağım. Çünkü yeni evim eski evimden daha küçük ama daha sevimli.
Kocaman dolaplarla dolu geniiiş bir hobi odası hayal ediyorum ama bu hayalim şimdilik imkansız. O yüzden tasarımları yapacağım minicik odamı daha işlevsel ve düzenli bir hale getirmeliyim. Henüz tüm malzemelerim kutularda saklanmış benim onları sobelememi bekliyorlar. Zaten bu kargaşa içinde de aklıma yapacak hiç birşey gelmiyor. Yolum henüz İkea’ya düşmedi. Oradaki saklama üniteleri ve raflar benim için çok uygun olacak sanıyorum. Neyse işte aklım bu sıralar böyle şeylere çalışıyor sadece. Tasarım masarım yok yani.
Bilun Şen için tasarladığım T-shirtü bitirdim fakat kendisine göndermek kısmet olmadı. Zaten o da bu ara taşındığı için yeni adresini alıp gönderirim. Yazın ortasına geldik ben hala t-shirt göndericem inşallah. Bu arada dikkatinizi çekerim arkasına logomuda koymayı ihmal etmedim:)


Bilun için hazıladığım T-shirtün baskısı aslında istediğim gibi olmadı. Yaklaşık 10-15 yıkama sonra renklerin solacağını söylediler. Daha profesyonel baskılar yapan bir yer bulmaya çalıştığım sırada eski bir arkadaşımla tesadüfen karşılaştık ve o bana bu konuda çok yardımcı oldu. Bağlantıyı sağladım fakat şu taşınma telaşım bitsin diye bekledim. Bu konudaki gelişmeler şimdilik sürpriz olarak kalsın. Gerçekleşmeden bişey söylemeyim. Sadece gerçekten güzel ve kaliteli olacaklar onu söyleyebilirim.
Bu arada tabii 12 Eylül İlköğretim Okulu’nun yıl sonu sergisini gerçekleştirdik. Sergi hazırlığı sırasında apar topar 3 öğrencime 10marifet’te görüp çok beğendiğim kelebekli saat tasarımınıda yaptırmayı ihmal etmedim. Sergide benim yaptığım pet şişeden şamdan ve çiçeklerde var. Orada biraz hile yaptık çünkü o çalışmayı yapan hiç bir öğrenci işlerini sergiye getirmedi. Bende kendi örnek işlerimi koydum. Bu aramızda kalsın lütfen:) Sergide 6-7-8 sınıf öğrencilerinin “Teknoloji ve Tasarım Dersi” Düzen,Kurgu ve Yapım kuşaklarında yapmış olduğu işleri göreceksiniz.
Sergimizi buyrun gezin.















Kolaj tekniği kullanarak bu karton eldiven kutusunu çok severek kullanacağım bir kutuya dönüştürdüm. Moda dergilerinden hoşuma giden tasarımları, stil ikonu haline gelmiş objeleri toparlayarak bir düzenleme yaptım ve kutunun üzerini tamamen bunlarla kapladım. Tabii işin tekniğine uygun olarak da Andy Warhol‘u anmadan geçemeyip onun stil ikonu Marilyn Monroe‘da bir köşeye iliştiriverdim. Kolaj deyince pop art, pop art deyince de Andy Warhol olmazsa olmaz bana göre.Andy Warhol
Warhol’un “Marilynler” adlı eseri bir Pop Art ikonu olmuştur.Çalışmayı yaparken ahşap boyamada kullanılan,dekupaj tutkalı, boyutlu boya, mozaik jel ve su bazlı vernik de kullandım. Ama dergi parçalarına birbirine yapıştırırken peligom yapıştırıcıyı tercih ettim.
* Önce dergi parçalarını kutunun üstünü kaplayacak şekilde birbirine yapıştırdım.
* Sonra oluşan dikdörtgen parçanın arkasına dekupaj tutkalı sürerek kutuya yapıştırdım.
* Çalışmanın üzerine bir kez dekupaj tutkalı sürüp kurumaya bıraktım.
* Boyutlu boya ile istediğim objelerin etrafına kontür geçtim.
* Su bazlı vernik ile 2 kat vernikledim.
* Mozaik jel kullanarak bazı objelerin içini doldurup boyut verdim.